Mini's, Ginetta's en Caterhams bij British Race Festival
Ook in
2019 werd op het circuit van Zandvoort weer een editie van British Race
gehouden. Dit jaar was het team van Classic Cars and Lifestyle op vrijdag 5
juli
op het circuit om te kijken naar de voorbereidingen van de deelnemers aan de races. Die dag vindt namelijk de scrutineering plaats en zijn er vrije trainingen en kwalificaties. Overal werd er driftig gesleuteld en wat direct op viel was dat de deelnemers allen uit Groot Brittaniƫ kwamen. Ik kon dus eindelijk weer eens
in het Engels over de specificaties praten met de uiterst sympathieke Britten. Er waren drie leuke klassen, namelijk Mini’s, Caterhams en Ginetta’s. Er waren ook Clio’s maar die vind ik niet bij een Brits festival thuis horen. Ook niet om het deelnemersveld te vullen. Het was verder zeer opvallend dat er helemaal geen
Nederlandse racers zoals MG of Triumph competitions waren. In het verleden heeft MG competitions zich aangesloten bij het Duitse Triumph competitions maar blijkbaar is er steeds minder animo om met een klassieker te racen. Ik vind dat jammer maar het tij is niet meer te keren. De merkenclubs vergrijzen
op dit moment immers ook in een rap tempo. Op zaterdag en zondag heb ik via de webcam gekeken naar de actie op het circuit. Omdat ik op die manier ook de livestreaming van het Festival of Speed kon volgen. Rondom Goodwood House was het enorm druk en vol met mensen en het programma was geweldig. Op
het circuit van Zandvoort was heel weinig publiek te zien. Het vervelende van een raceklasse met gelijkwaardige auto’s zoals de Ginetta’s is het feit dat er weinig verschil in snelheid is zodat het deelnemersveld niet ver uit elkaar getrokken wordt. Dat houdt in dat je nadat alle auto’s voorbij zijn gekomen een flinke tijd moet wachten voor er weer wat op de baan te zien is. Jammer en niet leuk om naar te kijken. Zeker niet wanneer je twee keer 17,50 hebt betaald voor de entree en ook nog eens 10 euro om te parkeren. Onze foto’s kan je hier zien: https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=2108542159271356
Hieronder is mijn video te zien:
op het circuit om te kijken naar de voorbereidingen van de deelnemers aan de races. Die dag vindt namelijk de scrutineering plaats en zijn er vrije trainingen en kwalificaties. Overal werd er driftig gesleuteld en wat direct op viel was dat de deelnemers allen uit Groot Brittaniƫ kwamen. Ik kon dus eindelijk weer eens
in het Engels over de specificaties praten met de uiterst sympathieke Britten. Er waren drie leuke klassen, namelijk Mini’s, Caterhams en Ginetta’s. Er waren ook Clio’s maar die vind ik niet bij een Brits festival thuis horen. Ook niet om het deelnemersveld te vullen. Het was verder zeer opvallend dat er helemaal geen
Nederlandse racers zoals MG of Triumph competitions waren. In het verleden heeft MG competitions zich aangesloten bij het Duitse Triumph competitions maar blijkbaar is er steeds minder animo om met een klassieker te racen. Ik vind dat jammer maar het tij is niet meer te keren. De merkenclubs vergrijzen
op dit moment immers ook in een rap tempo. Op zaterdag en zondag heb ik via de webcam gekeken naar de actie op het circuit. Omdat ik op die manier ook de livestreaming van het Festival of Speed kon volgen. Rondom Goodwood House was het enorm druk en vol met mensen en het programma was geweldig. Op
het circuit van Zandvoort was heel weinig publiek te zien. Het vervelende van een raceklasse met gelijkwaardige auto’s zoals de Ginetta’s is het feit dat er weinig verschil in snelheid is zodat het deelnemersveld niet ver uit elkaar getrokken wordt. Dat houdt in dat je nadat alle auto’s voorbij zijn gekomen een flinke tijd moet wachten voor er weer wat op de baan te zien is. Jammer en niet leuk om naar te kijken. Zeker niet wanneer je twee keer 17,50 hebt betaald voor de entree en ook nog eens 10 euro om te parkeren. Onze foto’s kan je hier zien: https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=2108542159271356
Hieronder is mijn video te zien: