Reparatie van de lichtmeter van mijn analoge Olympus camera

 Olympus OM1 contact lichtmeter, foto Jacques van den Bergh

Reparatie van de lichtmeter van mijn analoge Olympus camera

In 1974 kwam Olympus op de markt met de OM1. Het was de kleinste en de lichtste spiegelreflexcamera die te koop was. De camera was voor die tijd zeer revolutionair. Ik heb er al jaren twee waarmee ik tot ik in 2007 overstapte op digitale camera’s met veel plezier gefotografeerd heb. Een tijd geleden ben ik weer begonnen met het fotograferen met film. Toen kwam ik er achter dat één van mijn twee camera’s kuren had. Om die reden besloot ik om er eentje bij te kopen. Nadat ik die had schoon gemaakt kon ik er mee op pad om foto’s mee te maken maar al snel bleek dat de belichtingsmeter het soms wel deed en soms niet. Heel irritant en ik wilde kijken of het een groot probleem was en of ik het zelf kon repareren. Nadat ik de onderkant van de body had geschroefd kon ik geweldige foto’s maken van de binnenkant van de camera. Ik heb het probleem ook gevonden en verholpen. Daar heb ik een video van gemaakt die ik op 22 oktober laat zien.

Classic Cars and Lifestyle gaat over de leukste plekjes in Nederland, lifestyle, fotografie en klassieke en moderne auto’s.

Ga voor leuke video’s naar: https://www.youtube.com/@classiccarsandlifestyle/videos

Ga voor leuke foto’s naar: https://www.instagram.com/classiccarsandlifestyle/

#cars #classiccars #classiccarsandlifestyle #lifestyle #eropuit #weginnederland #dagjeweg #leukefoto #streetphoto #zwartwitfotografie #colorphotograpy #storytelling #everypicturetellsastory #analogue #analoguephotography #video

Oude artikelen