Historic Grand Prix 2023

 

historic Grand Prix 2023, foto Renske van den Bergh
Van vrijdag 16 tot en met zondag 18 juni kon je weer naar de Historic Grand Prix 2023 op het circuit van Zandvoort. Het was de eerste keer dat ik na de grote en ingrijpende aanpassing  van het circuit en na de coronacrisis weer op het circuit kwam. In maart 2020 was ik er voor de laatste keer geweest. Sinds ik niet meer naar Engeland ga om auto-evenementen te bezoeken  staat de HGP ieder jaar op mijn agenda. Daarom had ik in de voorverkoop al twee passepartouts gekocht met een parkeerticket. Het leuke van de HGP is het feit dat er allerlei soorten klassieke auto’s te zien zijn. Toerwagens, sportwagens en historische renwagens. Zo was de Hesketh 308E te bewonderen maar kon je ook de auto zien waar James Hunt in had gereden en de Benetton die ooit door Michael Schumacher werd bestuurd. In het paviljoen van Porsche werd je getrakteerd op een unieke selectie Porsche 911 modellen omdat de 911 zestig jaar bestaat. Bij BMW had men ook een aantal bijzondere auto’s tentoongesteld. Heel leuk waren ook de kleine 500 cc machines zoals de Kieft Norton waarmee Stirling Moss ooit zijn racecarriére was begonnen. Dan noem ik nog de hele oude auto’s van de VSCC. Van ons bezoek op vrijdag en zaterdag heb ik een korte video gemaakt. Hier is de link naar mijn video: https://youtu.be/P5QCum2WyuE Veel kijkplezier. Ik heb ook een kleine fotoselectie op mijn facebookpagina gezet. Hier is de link naar het album:https://www.facebook.com/media/set/?set=a.189676470733285&type=3

https://www.heskethracing.co.uk/the-cars/hesketh-308e/

Oude artikelen