Alfa Romeo 156 GTA

Een Alfa Romeo GTA

Wanneer ik Alfa GTA hoor denk ik aan de geweldig gave lichtgewicht GTV-tjes oftewel de brievenbusjes. Met de heerlijk klinkende motor en het wieltje dat werd opgetild wanneer je hard door de bocht ging. Niet snel zou ik dan aan de voorwiel

Alfa 156 GTA, foto Jacques van den Bergh

aangedreven rode 156 GTA denken die in dit artikel de hoofdrol speelt. Toen de auto net op de markt was kwam ik nog veel over de vloer bij Alfa dealer Maasland en werd ik gebeld dat ze een GTA hadden staan. Ze hadden jaren lang prachtige exclusieve oude Alfa’s staan en toen ik in Voorburg aan kwam liep ik de 

eerste eigenaar GTA, foto Jacques van den Bergh
rode nieuwe GTA straal voorbij. Ik was in die jaren nog lid van een Alfa Romeo vereniging en weet nog dat de voorzitter ook een nieuwe GTA had aan geschaft. Al snel deelde hij in het voorwoord zijn, negatieve, ervaringen. Mijn vrouw, die helemaal geen Alfa liefhebber was omdat ze, volgens haar, zo vaak problemen hadden moest daar iedere keer erg om lachen. De voorzitter kocht een Audi S6
Alfa GTA in alfarosso, foto Jacques van den Bergh
maar moest later toegeven dat die auto bij zijn rijstijl ook niet heel bleef. Ik vind deze rode auto in ieder geval erg mooi. Ook het interieur en om die reden heb ik er wat foto’s en een video van gemaakt. De huidige eigenaar heeft de auto al ruim twintig jaar en is dus een echte liefhebber. Onder de motorkap ligt een V6 van 3179 cc die 184 KW oftewel 251 PK levert. Omdat de GTA een rijklaar gewicht heeft van 1485 kilo was hij voor die tijd erg rap. 

Korte video 

Ik heb een korte video gemaakt. Klik op: https://youtu.be/p0XkB3_Llb8


Zoek jij een mooie autoposter? Ik heb een leuke selectie met prachtige auto posters voor je in de aanbieding. Kijk maar eens op deze blogpagina: https://vandenberghfotografie.blogspot.com/p/autofoto-te-koop.html

 

#classiccarsandlifestyle #alfagta #alfaromeo  #alfaromeogta #alfarosso 

Oude artikelen