Twee oude Volkswagen bussen

In het vorige artikel ging het over twee oude busjes van het merk met de leeuw oftewel Peugeot. Nu gaat het over het werkpaard dat Volkswagen na de Tweede Wereldoorlog op de markt heeft gebracht omdat VW importeur daarom heeft

VW hippie bus, foto Jacques van den Bergh

gevraagd. De VW bus is er in verschillende gedaantes geweest en ik heb in het verleden met verschillende busjes gereden. Omdat ik toen in een studentenflat in Rotterdam woonde en er in de straat een bedrijf zat dat de stoere Volkswagen
VW pickup bus, foto Classic Cars and lifestyle

bussen verhuurde. De pickup die je hier kan zien heb ik nooit gehuurd maar wel een besteluitvoering en de negen persoons uitvoering ook. Deze twee bussen zag ik net als de Peugeot bussen in Keukenhof. De pickup lijkt me in een perfecte
de bus heeft geen motor, foto Jacques van den Bergh

rijdbare staat te zijn terwijl de hippie uitvoering volgens mij geen motor heeft. Ik heb van beide bussen ook een korte video gemaakt. Klik op de volgende link om de video te bekijken:
https://youtu.be/H__BWTRNs_U

mooie bus maar ik hou niet van smoothies, foto Jacques van den Bergh


Zoek jij een aparte poster of een leuke foto voor aan je muur? Kijk dan eens op: https://vandenberghfotografie.blogspot.com/


Oude artikelen