Voorschotense oldtimerdag groot succes

Op 11 september werd er in Voorschoten weer een oldtimerdag gehouden. De sfeer was geweldig net als het aanbod aan klassiek vervoer. Net als voorgaande jaren waren er behalve auto’s ook oude brommers en natuurlijk motorfietsen. Tot

Prachtige Opel Kadett, foto Jacques van den Bergh

Messerschmidt, foto Jacques van den Bergh

mijn stomme verbazing zag ik een perfecte Benelli 750 SEI staan. In een hele mooie kleur groen. De motor was of nooit bereden of volledig gerestaureerd want zo mooi was hij. Jaren geleden was er iemand die twee van die exoten had in mijn
Benelli 750 SEI, foto Jacques van den Bergh

kennissenkring. Omdat ik ook een videoimpressie van de dag wilde maken liep ik door en al snel zag ik een auto die ik niet kende. Het bleek een hele sportieve
armstrong siddeley, foto Jacques van den Bergh

Armstrong Siddeley te zijn met een blower. Iets verderop zag ik een hele leuke oranje Mehari. Ik moest direct terug denken aan de Mehari die ik ooit gehad had. Ik kocht hem in de winter in Delft en de terugweg naar Den Haag was uitermate ijzig omdat de zeiltjes die van de open auto een dichte auto moeten maken niet erg goed afsloten. Iets verderop stond een rode Volkswagen buggy. Ik moest
Mehari, foto Jacques van den Bergh

denken aan de tijd dat ik in Apeldoorn woonde. Ik zou 18 worden en wilde een motor hebben maar mijn moeder had bij de Volkswagen dealer een rode buggy zien staan en probeerde me ervan te overtuigen dat het een hele leuke auto was. Ze vond dat namelijk veel veiliger dan een motorfiets. Op een dag reed ik weer langs bij de dealer en zag ik dat de superdikke velgen onder de buggy
Volkswagen buggy, foto van den Bergh fotografie

vandaan waren geroofd. Een dag later zag ik hem op dunne ielige wieltjes staan zonder dat de vraagprijs was aangepast. Dat was het eind van het buggy avontuur en niet veel later kwam er een motorfiets in plaats van een auto. Terug naar Voorschoten. Er waren twee hele grote auto’s te zien. De ene was een open
Oldsmobile, foto van den Bergh fotografie

Autobianchi, foto van den Bergh fotografie

Cadillac en de andere was een open Oldsmobile. Daar stond een superkleine Autobianchi Giardiniera naast en dat contrast was erg leuk om te zien. Toen ik terug liep had ik nog tijd om goed te kijken naar een hele mooie groene Triumph TR4A IRS. Vroeger wilde ik een TR5 hebben maar dat is er nooit van gekomen. Terwijl ik een korte video maakte van een Alpine hoorde ik een vader aan zijn
TR4A, foto van den Bergh fotografie

zoontje vragen naar welke kant de motorkap open ging terwijl hij op de voorkant van de auto wees.  Het jongetje antwoordde naar voren waarop ik meldde dat de motor achterin te vinden was. De vader en zijn zoontje gingen daarop naar de achterkant van de Alpine om daar te kijken. Hier is de link naar mijn korte video van deze geslaagde dag: https://youtu.be/qZV-nS6DFco  
Alpine, foto Jacques van den Bergh
Veel plezier bij het bekijken van de video.

Zoek jij een aparte poster of een leuke foto voor aan je muur? Kijk dan eens op: https://vandenberghfotografie.blogspot.com/

Zoek jij een mooie autoposter? Ik heb een leuke selectie met prachtige auto posters voor je in de aanbieding. Kijk maar eens op deze blogpagina: https://vandenberghfotografie.blogspot.com/p/autofoto-te-koop.html

 

Oude artikelen