MG 1300 part 2

In de blogpost van vorige week heb je kunnen lezen dat de MG 1300 en de Austin Glider en de andere soortgenoten waren uitgerust met een hydrolastic veersysteem. Uit ervaring kan ik zeggen dat het een perfect functionerend systeem was maar dat er wel af en toe wat vloeistof weg kon lopen zodat de auto 


wat lager kwam te staan. Je moest het systeem dus met regelmaat bijvullen en controleren. De MG 1100 en 1300’s van dit artikel waren alleen leverbaar met twee portieren terwijl de Austin ook als stationcar leverbaar was. De Engelsen noemden hem coutryman en op de Nederlandse prijslijst uit 1969 stond hij als combi vermeld. Op diezelfde prijslijst kon je ook zien dat er ook een vier deurs uitvoering was van de Austin. Die kostte bijna 600 gulden meer dan de twee deurs versie. De prijs voor de Austin Glider 1100 bedroeg in 1969 Hfl 6697,60 terwijl je destijds voor de MG 1300 een bedrag kwijt was van Hfl 8995,00. Voor

automatische transmissie moest Hfl 1150,00 extra worden af gerekend. De Glider kwam in 1962 op de markt en werd tot en met 1974 geproduceerd. Dat gold niet voor de MG van dit artikel. Die dateert uit 1971 en hoort tot de laatste serie. Wat ik erg leuk vind aan de auto van het artikel is het dashboard van hout en de extra tellers in combinatie met de prachtige grille. Ik weet niet hoe de kleine MG rijdt om de simpele reden dat ik nog nooit met een MG 1100 of 1300 gereden heb. In ieder geval was het leuk om de auto gewoon op straat tegen te komen. Ik heb er een korte video van kunnen maken. Klik op deze link:
https://youtu.be/i1KluLLrS08 Hier is een leuke link naar het austin-morris-riley-wolseley register: https://www.amrwr.nl/?page_id=1915 

Zoek jij een mooie autoposter? Ik heb een leuke selectie met prachtige auto posters voor je in de aanbieding. Kijk maar eens op deze blogpagina: https://vandenberghfotografie.blogspot.com/p/autofoto-te-koop.html

Oude artikelen