Een elektrische MG

Toen ik op 22 februari 2009 de foto’s van mijn MG C maakte was ik blij dat hij klaar was. De klus had 5 jaar geduurd en veel te veel geld gekost. Dat kwam omdat de basis die ik gekocht had veel te duur was geweest. In eerste instantie


leek het een goed gerestaureerde auto te zijn die wat minuscuul werk nodig had maar toen ik de auto eenmaal had bleek dat enorm tegen te vallen en is de hele MG C uit elkaar gegaan. Er zijn nieuwe portieren in gezet, nieuwe dorpels, nieuwe


schermdelen achter, nieuwe voorschermen en een nieuwe kofferklep. Er is een compleet nieuw interieur in gegaan en de techniek is volledig vernieuwd. Er is een gereviseerde motor in gegaan, een compleet nieuwe draadboom en natuurlijk

volledig nieuwe remmen. Ook de carburateurs werden vernieuwd net als de velgen en de banden en de uitlaat. Het kwam er op neer dat er niets uit de oorspronkelijke auto is blijven zitten. De auto moest volledig worden ingereden

maar na 80 kilometer stopte de nieuwe benzinepomp er al mee. Voor mij reden om er een facet pomp in te zetten en de auto te koop aan te bieden. Ik was er helemaal klaar mee. Aan die auto dacht ik met weemoed terug toen ik vandaag

de video op nam van de zwarte elektrische MG. Toen ik in 1981 mijn eerste MG B kocht kon ik niet vermoeden dat er 41 jaar later elektrische MG’s zouden rond rijden. Toen ik de foto’s van mijn MG C maakte kon ik me dat ook nog niet voor
de geest halen. Maar inmiddels weet ik dat ze er zijn: de  elektrische MG’s. Ze zien er niet meer uit als sportwagens. Het zijn moderne gezinsauto’s waar 4 of 5

personen mee vervoerd kunnen worden. Onder de motorkap ligt geen heerlijk  grommende vier- of zescilinder motor met carburateurs , die duidelijk hoorbaar zijn werk doet, maar een zacht zoemende elektromotor. Wat ik leuk vind aan deze nieuwe loot aan de MG stam is het feit dat het logo in de grill naar boven

geschoven moet worden om de laadstekker aan de auto te koppelen. Wanneer dat logo op zijn plek zit zie je nergens een klepje. Laatst kwam ik twee jonge mensen tegen die ook een nieuwe zwarte elektrische MG hadden. Haar vader had nog een oude MG met een benzinemotor. Een ZT als ik het goed onthouden heb. Ik heb een korte video gemaakt. Klik op:https://youtu.be/geGke8JarkY 

Zoek jij een mooie autoposter? Ik heb een leuke selectie met prachtige auto posters voor je in de aanbieding. Kijk maar eens op deze blogpagina: https://vandenberghfotografie.blogspot.com/p/autofoto-te-koop.html

Oude artikelen