Polarisatiefilters deel 1

Sinds mijn jeugd ben ik gek op fotograferen en trek ik er graag met mijn camera op uit. Sinds 2007 gebruik ik digitale spiegelreflexcamera’s. Jaren lang heb ik van alles en nog wat gefotografeerd maar ik had nog nooit met filters gewerkt. Op 20

september 2020 kocht ik een polarisatiefilter. Daar kreeg ik al snel ruzie mee. Het filter dat ik kocht was rond en moest op de lens worden gedraaid. Het ene deel van het polarisatiefilter kan je draaien terwijl het andere deel dus op de lens gedraaid wordt. In mijn onwetendheid had ik het filter erg vast gedraaid en
doordat het voorste deel mee draait kreeg ik het filter bijna niet meer van de lens. Dat was dus een goede les voor de volgende keer. In de fotocursus die ik bij het filter kreeg werd dit ook benadrukt maar die cursus had ik op dat moment nog niet gezien. In de praktijk vond ik het polarisatiefilter erg tegen vallen. Het zou 
schitteringen weg moeten nemen maar op de vele testfoto’s die ik maakte zag ik nauwelijks verschil, hoe ik het filter ook draaide. Ik vertel je meer over de polarisatiefiltersfilters in part 2 dat op 30 september verschijnt.
Klik op de link om mijn video te bekijken: https://youtu.be/54Nmeb7ahK8

Oude artikelen