NDSM werf verandert erg snel

In november 2014 was ik voor de eerste keer met mijn vrouw bij de NDSM werf in Amsterdam Noord. We gingen daar heen om van de aanwezige graffity te genieten. Een kleine vier jaar later zijn we weer twee keer wezen kijken. Dat was 

begin 2018 en we konden toen al goed zien dat het terrein aan het veranderen was. Maar de containerwoningen stonden er nog steeds en de onderzeeboot lag er nog en het gebied had nog steeds een uitermate rauwe maar ook leuke
uitstraling. In januari  2019 gingen we er weer heen. Toen was er weer een en ander veranderd maar nog steeds waren de veranderingen niet erg radicaal. In 2020 besloot ik om er niet te gaan kijken door de uitbraak van corona maar op
5 januari 2021 ben ik er zelf weer heen gegaan. De containerwoningen hadden dit keer plaats gemaakt voor hagelnieuwe appartementen en overal werd er gebouwd. Het gebied wordt nu in een rap tempo aangepast en ik denk dat je het 
over een paar jaar niet meer zal herkennen. Op zich is het wel nodig want zo leuk als het er in 2014 uit zag ziet het er nu niet meer uit. Er zijn allerlei boten weg en de trams en de kraan die er nog staan zien er verloederd uit. Net zoals allerlei oude gebouwtjes. Ik heb een korte video gemaakt. Klik op deze link om hem te bekijken:https://youtu.be/aFVP06wTuLA
In het fotoalbum op mijn facebookpagina staat een leuke selectie foto’s: https://www.facebook.com/media/set/?vanity=classiccarsandlifestyle&set=a.4264941366964747

 

Oude artikelen