DJI Osmo Action versus GoPro Hero 8

Een paar maanden geleden begon ik op You Tube filmpjes en video’s te kijken van busritten door London. Al snel besloot ik om ook te zoeken naar video’s van India. Op die manier ontdekte ik het kanaal van Gabriel Morrisson. Hij is een hele
enthousiaste travelvlogger en hij maakt, in mijn ogen, hele interessante video’s. Bij iedere video kan je lezen wat voor apparatuur hij gebruikt heeft en zo werd ik opmerkzaam gemaakt op de kleine actioncamera’s. Omdat ik onder de indruk was
van de stabilisatiemogelijkheden besloot ik om een GoPro Hero 8 te kopen. De camera viel in eerste instantie tegen. Omdat de accu in een recordtempo leeg was. Om die reden besloot ik om ook een DJI Osmo Action te kopen. De accu van
die camera hield het langer vol maar ik vond de stabilisatie minder net als de kwaliteit van de gemaakte foto’s. Nadat de accu’s van de GoPro een paar keer leeg waren geweest en weer waren opgeladen verbeterde de levensduur. Nadat ik
bij beide camera’s de instelling van de videomode op 1080-30 had gezet was de accucapaciteit van beide camera’s enorm gestegen. Ze voldoen nu allebei aan mijn wensen. Van de GoPro zijn inmiddels ook al een 9 en een 10 verschenen die
beiden weer meer kunnen maar ook duurder zijn. Het is verleidelijk om een 10 te kopen omdat hij 23 megeapixel foto’s kan maken maar de sensor is nog steeds heel klein waardoor de foto’s altijd minder mooi zullen zijn dan de foto’s die ik
met mijn full frame spiegelreflex camera maak en dat is iets om rekening mee te houden. Ik heb een korte video gemaakt. Klik op:https://youtu.be/88PWopjLKwY 

 

Oude artikelen