Zomerbloemen

 Op 1 juni is de meteorologische zomer van start gegaan. De lente is voorbij. Dat kan je ook zien wanneer je buiten om  je heen kijkt. Overal staan leuke bloemen langs de kant van de weg. In allerlei prachtige kleuren. Veel van die bloemen zijn

doodgewoon onkruid volgens tuinliefhebbers maar het is erg leuk om op pad te gaan en ze te fotograferen. Zoals de klaproos bijvoorbeeld. Op zondag 30 mei ben ik met mijn vrouw naar Hoek van Holland geweest omdat we weten dat daar altijd
veel klaprozen te zien zijn. Om klaprozen te fotograferen moet je op tijd zijn. Wanneer je niet op let zijn ze van de een op andere dag verdwenen. Dan moet je weer een jaar wachten tot er nieuwe klaprozen op duiken. Een andere favoriet
van mij is de paarse klaver. Wanneer je daar een closeup foto van maakt met diafragma 4.0 zodat de klaver van de omgeving wordt geïsoleerd is bijna iedere foto van een klaver bijzonder. Het is ook heel leuk om wanneer je toch bezig bent
foto’s van andere bloemen te maken. Of van graspluimen. Dit keer zagen mijn vrouw en ik ook paardebloemen die al uitgebloeid waren. Die zijn dan ook prachtig om te fotograferen. Helemaal wanneer je dat in zwart wit doet. Ik heb ook een korte video gemaakt. Klik op:
: https://youtu.be/HU80f6Xn3jQ In het fotoalbum op de facebookpagina staat een leuke selectie van onze foto’s: https://www.facebook.com/media/set/?vanity=classiccarsandlifestyle&set=a.3855686921223529

Oude artikelen