MG pop up store in Leidschendam

Toen ik veertig jaar geleden mijn eerste MG kocht had je geen pop up stores. Er was zelfs helemaal geen plek meer waar je een MG kon kopen op dat moment. In 1980 was het Engelse merk gestopt met het bouwen van sportieve auto’s. In de 
jaren die volgden werd er nog wat aan badge engineering gedaan. De Maestro en de Montego waren ook verkrijgbaar in een MG uitvoering maar het duurde tot 1993 voor er weer een echte MG op de markt kwam. Dat was de MG RV8. Ik kan me nog goed herinneren dat een klant van mij naar de Rai was geweest en zijn
filmpje en foto’s kwam laten zien. Wat een mooie en supersnelle auto was dat! In Engeland mocht ik mee rijden met de blauwe MG op de foto. We gingen flatout over een tweebaans landweggetje en ik was blij dat we op een bepaald moment keerden omdat we "out of petrol" raakten. In 1995 kwam er een geheel nieuwe sportwagen in Engeland op de markt. De MG F. Met een middenmotor. Die auto
moest de concurrentie aan gaan met de zeer populaire Mazda MX 5. In 1996 kwam de F in Nederland op de markt. Voor de F in de showroom stond had ik er al mee gereden. Zo’n auto moest ik ook hebben maar het duurde nog tot 2004 voor ik er in slaagde om een gebruikte MG F aan te schaffen. Een jaar later ging de Nederlandse importeur failliet. Het was over met MG. In 1994 had BMW de
Rover groep over genomen en in 2000 had BMW alle merken behalve Mini en Land-Rover over gedaan aan de Phoenix groep. Die veranderden de naam in MG Rover Group en dat concern ging in 2005 failliet. De merknaam MG werd in 2006 aan de Nanjing Automobile Group verkocht maar dat bedrijf werd al snel door SAIC Motor over genomen. Zij begonnen weer met het produceren van MG’s. In
2011 werd de MG 6 op de markt gebracht maar die was alleen in Engeland te koop. Pas vanaf oktober 2019 is MG weer in Nederland te koop. In de nog niet zo lang geleden geopende superdeluxe Westfield Mall of the Netherlands zijn allerlei verschillende winkels te vinden. De Mall trekt heel veel publiek. Ik ben helemaal geen fan van funshoppen maar ik moest daar zijn omdat mijn schoenen nieuwe
zolen en hakken nodig hadden. Zodoende kwam ik bij toeval langs de pop up store vol met hagelnieuwe MG’s. De rode MG trok direct mijn interesse. Door de kleur en door het feit dat deze MG volledig elektrisch is. De prijs van deze MG is uiterst vriendelijk. Maar de actieradius is niet zo heel groot. Het batterijpakket is in de bodem van de auto te vinden en voor in de motorruimte huist de
elektromotor. Het opladen gaat door het logo weg te schuiven en de stekker aan te sluiten. Zou Cecil Kimber dit gewild hebben? Van de uitermate sympathieke Vikash Badri mocht ik foto’s en een video maken. Het is leuk dat het merk weer terug is. In de pop up store stonden behalve de elektrische MG ZS ook nog twee hybride modellen. Ik heb een korte video gemaakt. Klik op deze link om hem te bekijken: https://youtu.be/ytU1GLMAnNA
In het fotoalbum op mijn facebookpagina staat een hele leuke selectie foto’s: https://www.facebook.com/media/set/?vanity=classiccarsandlifestyle&set=a.3874979539294267 

Oude artikelen