Wandelen door Cambridge part 4

Dit is het laatste deel van wandelen door Cambridge. Vijf jaar geleden, in april 2016 rond Koningsdag, waren mijn vrouw en ik een paar dagen in het prachtige en zeer oude Cambridge. Ik had er dit keer voor gekozen om een kamer te boeken in het Double Tree by Hilton hotel. Dat bleek een goede keus te zijn. Het 

hotel had een eigen parkeerterrein en lag prachtig aan de rivier. Van daar uit was het erg makkelijk om te voet de prachtige universiteitstad te verkennen. In Cambridge zijn natuurlijk heel veel universiteitsgebouwen en eeuwenoude hele mooie colleges te vinden maar het is ook een stad waar je geweldig kan shoppen

of gezellig kan gaan eten. In niets lijkt de stad op het Engeland waar mijn vrouw en ik in 1989 terecht kwamen. Waar alles overdag gesloten was en je alleen bij een pub terecht kon voor de warme lunch tussen de middag en na 5 uur in de middag. Alleen een keten als Little Chef was de hele dag open. Destijds kon je er



alleen maar traditioneel eten. Grote groen erwten en grote stukken wortel en steak and kidney pie. Het soort eten waar wij niet heel vrolijk van werden. Maar in de loop van de jaren is het aanbod in Engeland enorm veranderd. De pubs mochten op een bepaald moment de hele dag open zijn en je kon er ook terecht

voor allerlei broodjes en snacks. Ook op winkelgebied veranderde er veel. Er kwam veel meer aanbod en in steden zoals Oxford en Cambridge kan je uren lang shoppen. Dat kon destijds in London al wel maar London was in mijn ogen geen Engeland maar een uitzondering. Om een lang verhaal kort te maken is
Cambridge dus ook een hele leuke bestemming geworden als je niet van colleges en oude gebouwen en musea houdt. Na een dag rond gelopen te hebben is er een keur aan allerlei leuke eettentjes om uit te kiezen met allerlei soorten eten. Ik heb ook een leuke video gemaakt. Klik op de volgende link om de video te bekijken:
https://youtu.be/PJs8ws3PHYQ Op mijn Facebookpagina staat een fotoalbum met een leuke fotoselectie: https://www.facebook.com/media/set/?vanity=classiccarsandlifestyle&set=a.3816811895111032

Oude artikelen