VW hippie bus

Toen ik in Keukenhof deze bestickerde hippiebus zag staan maakte ik direct weer een sprong terug in de tijd. Een enorme sprong. Naar 1981. Achtendertig
jaar geleden had ik met mijn jaarclub ook zo’n VW bus gehuurd. Niet bestickerd en keurig egaal blauw gespoten. Bij ’t Hart autoverhuur in Rotterdam. Om er een week mee naar de Belgische Ardennen te gaan. Er waren ook een paar
clubleden die met een eigen auto gingen. Een Citroën GS om precies te zijn. Dat busje bood plaats aan negen personen. De bestuurder had een stoel en naast de hoge uit de vloer naar boven stekende versnellingspook was een bankje voor
nog twee personen geplaatst. Rechts aan de zijkant was een schuifdeur gemonteerd. Daar konden de andere passagiers in stappen. Er waren twee banken achter elkaar geplaatst die in totaal zes personen plek boden. De motor lag plat achterin. Onder de bagageruimte. De motor was luchtgekoeld en zeer
betrouwbaar en ook zo goed als onverwoestbaar. Ideaal dus voor verhuur aan een clubje studenten. Je had deze bussen ook zonder ramen en zonder banken. Dan werden ze gebruikt door allerlei ondernemers die veel ruimte nodig hadden. Ik heb ook een leuk filmpje van deze hippiebus: https://youtu.be/yIyrPMFtU8o  

 

Oude artikelen