Peugeot J7 bestelbus

Om eerlijk te zijn vind ik oude busjes nog steeds geweldig om te zien. Aan de busjes van Peugeot en Renault en aan de Citroën HY heb ik allemaal heerlijke
herinneringen die allen te maken hebben met vakanties in Frankrijk. Niet met mijn ouders maar vanaf het moment dat ik zelfstandig op de motor en later met de auto naar het land van Marianne ging. Die busjes stonden namelijk op allerlei
plekken langs de weg en vanuit die busjes werd in mijn ogen de allerlekkerste frites verkocht die er bestond. Gemaakt van echte aardappels en lekker dun gesneden. Die frites werd wanneer je dat wilde geserveerd met heerlijke franse mosterd. Vaak van Amora. Na een lange rit was zo’n portie frites altijd een
echte traktatie. De bussen waren gebouwd voor dit soort activiteiten. Niet om snel van a naar b te rijden. Vaak waren ze voorzien van een vier cilinder dieselmotor en met een gewicht van ruim tweeduizend kilo begrijp je dat er ook nog een en ander in beweging gebracht moest worden. Wanneer ze op een
route nationale voor je reden had je geduld nodig. Zeker als er een doorgetrokken streep op de weg was aangebracht. Want het negeren van zo’n streep om in te halen kon je rustig op een enorme boete komen te staan. Zo’n supergave bus ontwaarde ik op Tweede Paasdag in Keukenhof. Het was een grijze Peugeot J7.  Die dag werd er vanuit de bus curryworst verkocht maar
mijn vrouw zag dat de bus normaliter gebruikt werd om frites uit te venten. Het leek er op dat deze bus nog in een rijdende conditie is. Ik heb er een filmpje van gemaakt. Veel kijkplezier!https://youtu.be/stSXkOi4Zss
 

Oude artikelen