Grote Kerk Den Haag leuk om te bezoeken



Grote Kerk in Den Haag is een bezoek meer dan waard!


In de Grote Kerk in Den Haag worden bijna geen kerkdiensten meer gehouden. Alleen op Prinsjesdag en met Pasen en met de Kerstnacht kan je er om die reden terecht.
De laatste reguliere dienst werd in 1981 gehouden op eerste kerstdag. Maar in de prachtige ruimte worden regelmatig evenementen georganiseerd. Ik weet nog goed dat ik daar in november 2009 geweest ben bij de Stop de Crisis Dag. Het was de allereerste keer dat ik Mark Rutte zag en hoorde spreken.
Ik was er heen gegaan op uitnodiging van de Telegraaf om mijn boek te promoten.Het was een bijzonder bezoek. Niet zozeer door wat ik daar hoorde maar omdat ik ruim vijf en een half uur binnen was geweest zonder te roken. Dat was voor mij in die tijd een unieke prestatie en het bewijs dat ik kon stoppen.
Een paar jaar later liep ik samen met mijn vrouw de kerk binnen in de zomerperiode om goed rond te kijken en foto’s te maken en op 13 augustus van 2017 waren we er weer. Nu heb ik ook een kort filmpje gemaakt. Klik maar op: 

Zoals je op de foto’s kan zien is de kerk zeer de moeite waard om te bezoeken. Dat kan in 2017 nog tot en met 24 september. De entree bedraagt slechts twee euro per persoon. Alle informatie staat op de website van de Grote Kerk: http://www.grotekerkdenhaag.nl/ . En last but not least kan je meer foto’s bekijken op mijn facebookpagina: https://www.facebook.com/pg/classiccarsandlifestyle/photos/?tab=album&album_id=1284293755029538
 

Oude artikelen