Met Adrian Newey in de taxi

 Met Adrian Newey in de taxi, foto Jacques van den Bergh

Het was groot nieuws afgelopen week. Het feit dat Adrian Newey Red Bull zou verlaten en de vraag daarbij was hoe het dan verder zou gaan met Max. Daar wil ik het in dit artikeltje niet over hebben. Ik duik terug in de tijd, om precies te zijn bijna zestien jaar terug, naar de dag dat ik met mijn vrouw en Adrian Newey in een taxi zat. Het was september en ik was net begonnen als freelance journalist
Goodwood Revival 2008
en fotograaf. Het was het Goodwood Revival weekend in 2008. Mijn vrouw en ik logeerden in het hotel vlakbij het circuit dat toen nog luisterde naar de naam Goodwood Park Hotel. Zoals te verwachten was zat het hotel vol met rijders en dat was ook de reden geweest dat ik bereid was om de enorme prijs per nacht te betalen. Het hotel deed er alles aan om het de gasten naar hun zin te maken. Op vrijdag stond er een Rolls Royce en een verlengde BMW klaar om mensen van en naar het circuit te brengen. Maar er waren ook allerlei klassieke auto’s en er was ook een oude bus om mensen te vervoeren. De volgende dag kozen we voor een leuke Austin taxi. Vlak voordat de chauffeur weg wilde rijden vroeg een Engelse
Austin taxi, foto classic cars and lifestyle
man of hij mee mocht rijden. Ik zei dat het geen probleem was en hij stapte in. Ik herkende hem direct en zag dat hij een rijder was en vroeg hem wat voor auto hij reed en in welke race. Hij vertelde net een andere E-type te hebben en nog niet te weten wat de auto voor prestaties leverde. Hij deed samen met een ander mee aan de Royal Automobile Club TT race, kortweg de RAC TT celebration. Dat was de race die ik het leukste vond. Hij duurde een uur en er waren twee rijders en er was een verplichte rijderswissel. Adrian reed samen met Martin Brundle. Het was een genoegen om de prachtige E-type op zondag ronde na ronde langs te zien en te horen komen. Uiteindelijk werden ze derde. Na de gezamenlijke taxirit heb ik Adrian nog regelmatig gesproken bij de Revival meeting tot en met 2013. Al die jaren kon je zien dat hij het enorm naar zijn zin had en met volle teugen genoot van het racen met klassieke wagens op het aparte circuit in Zuid Engeland.
Adrian Newey in zijn E-type, foto Jacques van den Bergh

Classic Cars and Lifestyle gaat over de leukste plekjes in Nederland, lifestyle, fotografie en klassieke en moderne auto’s.

Ga voor leuke video’s naar: https://www.youtube.com/@classiccarsandlifestyle/videos


Ga voor leuke foto’s naar: https://www.instagram.com/classiccarsandlifestyle/

#cars #classiccarsandlifestyle #lifestyle #eropuit #weginnederland #dagjeweg #leukefoto #streetphoto #zwartwitfotografie #colorphotograpy #storytelling #everypicturetellsastory #analogue #analoguephotography #video

Oude artikelen