Een hele aparte Volkswagen bus

 

In mijn leven heb ik heel wat VW bussen gezien en er ook mee gereden. Ik vind ze leuk maar schrik enorm van de prijzen die tegenwoordig voor een originele Samba met 23 ruiten moet worden betaald. Ook de andere types kunnen duur zijn. Daarom worden er ook VW bussen uit Brazilië geïmporteerd. Daar is de T1 tot en met 1975 geproduceerd en de T2 zelfs tot en met 2013. Er zijn allerlei uiterlijke en technische verschillen te vinden tussen die bussen en de Westerse modellen. Die noem ik niet want ik wil hier vertellen over een hele bijzonder Braziliaanse bus die ik een keer op het parkeerterrein bij Keukenhof aan trof. Het is een T 1 uit 1973 die dienst heeft gedaan als taxi. Om die reden heeft de bus hele aparte deuren. Ze zitten aan beide kanten van de auto, per zitrij en de scharnieren zitten aan de buitenkant. Een ander leuk detail zijn de gebogen achterruitjes. Die had ik ook nog nooit eerder gezien. Verder springen natuurlijk de aparte knipperlichten aan de voorkant in het oog en de andere koplampen en de bumpers met de stootstangen er op. Ik heb een leuke video gemaakt. Klik op: https://youtu.be/ROGPFpGkKNY 

#classiccar #classiccarsandlifestyle #oldtimer #klassiekeauto #vwbus #splitscreenbus #taxibus #vwtaxibus 





Oude artikelen