Mehari

Mehari, foto van den Bergh fotografie
Ooit heb ik een Mehari gehad. Ik kan me niet meer precies herinneren wanneer dat het geweest is. Ik weet wel dat ik toen nog in de Obrechtstraat woonde in Den Haag en dat ik de Mehari in de winter had gekocht. In Delft. En dat het tijdens het ophalen al duidelijk was geworden dat het een berekoud en tochtig wagentje was. De Mehari was een simpele auto. Hij had een kunststof carrosserie en de motor en de versnellingsbak van een lelijke eend oftewel Deux Chevaux. De reden dat ik de mijne had gekocht was simpel. Ik vond het een enorm gaaf model en het feit dat je er een supercabrio van kon maken sprak me ook enorm aan. Maar al snel bleek dat de bedrading van de Mehari niet ok was. Hij begon spontaan te roken en nadat ik de draadboom op de plekken waar hij gesmolten was had gerepareerd werd het tijd om de auto te verkopen. Op de zondag dat de Voorschotense oldtimerdag van 2022 werd gehouden kwam ik weer een Mehari tegen. Niet in de kleur mosgroen die ik ooit zelf had gehad maar in vrolijk jaren zeventig oranje.Ik heb er een korte video van gemaakt: https://youtu.be/TMYABU1gOHQ Veel kijkplezier!

#classiccar #classiccarsandlifestyle #jacques #jacquesvandenbergh #oldtimer #klassiekeauto #mehari #citroën 

Oude artikelen