Volkswagen Polo variant

vw Polo variant, foto Jacques van den Bergh

Een tijd geleden zag ik bij het station van Voorburg deze Volkswagen Polo staan. Mijn moeder had vroeger net zo’n VW Polo. In het wit. Daarom heb ik wat foto’s van de kleine auto genomen en een korte video gemaakt. Ik heb de kleine auto wel eens geleend en hij reed geweldig. Hij had een rijklaar gewicht van slechts 835 kilo. Onder de motorkap lag een vier cilinder motor met een inhoud van net iets meer dan een liter waardoor de auto redelijk vooruit ging maar ook heel erg zuinig was. Schakelen deed je met de hand en je had slechts vier versnellingen. De Polo van de foto stamt uit 1987 maar mijn moeder kocht pas in 1988 of in 1989 haar Polo. Hier is de link naar mijn video: https://youtu.be/CPst_HxfUJ4

#classiccar #classiccarsandlifestyle #vw #polo #volkswagen #klassiekeauto

Oude artikelen