BMW 520i

Op de foto zie je een BMW 520i. Ongewassen en niet gepoetst want de auto wordt gebruikt. Ik vind dat leuk want deze auto dateert uit 1989. Onder de motorkap huist een zes cilinder motor van 1991 cc. Die krachtbron levert 93 KW en omdat de auto een


leeggewicht heeft van 1415 kilo kan de BMW redelijk snel van zijn plek komen. Bij het om de auto lopen vielen me een aantal zaken op. De auto had wieldoppen in plaats van lichtmetalen velgen. De BMW was voorzien van Pullman bekleding en een 

handgeschakelde vijfbak en een schuifdak maar de BMW had geen elektrische ramen. Mijn vader zei vroeger altijd “wat er niet in zit kan ook niet kapot”. Wel zie ik een rechterbuitenspiegel maar ik weet niet of die elektrisch te verstellen is.

Ik heb ook een korte video gemaakt. Klik op deze link om hem te bekijken: https://youtu.be/k5z9_RW3gqE 


Oude artikelen