Windsor

In het Engelse Windsor aan de Thames, vlakbij Eton, staat een enorm groot kasteel. Dat is Windsor Castle. Mijn vrouw en ik hebben het nooit bezocht maar we zijn er wel een keer om heen gelopen. Dat viel nog niet mee omdat er best

wel veel hoogteverschil te overwinnen is. Bergaf gaat dat natuurlijk prima maar wanneer je weer terug omhoog moet lopen valt dat vies tegen. Windsor ligt bij de rivier Thames. Daar voert een brug overheen. Wanneer je daar overheen gaat kom je in het beroemde Eton. Het Eton dat bekend is vanwege de dure scholen.
In 2014 zijn mijn vrouw en ik in Eton en Windsor geweest. Dat is al weer even geleden. We logeerden toen in een hotel vlakbij Weybridge. Vandaar was het binnendoor niet ver naar het oude Windsor. Het was een zondag in juni toen we daar kwamen en het was er enorm druk met toeristen. Ik zou haast willen zeggen
dat het plaatsje een echte touristtrap was. Met grote hoeveelheden bijbehorende souvenirwinkels en eetgelegenheden. In een rustigere straat kwamen we langs enorme rijen met paardenstallen. Het kasteel torent hoog boven de oude plaats uit. Het is het favoriete kasteel van de Engelse Koningin. Haar man is daar in april
2021 begraven in de enorme grote  St George’s chapel. Die ligt in zijn geheel binnen de kasteelmuren. Je kan naar de kapel voor een kerkdienst of als toerist. Alle informatie staat op deze site:https://www.rct.uk/visit/windsor-castle/highlights-of-windsor-castle#/#stgeorgechapel Kijk voor alle informatie over het kasteel op: https://www.rct.uk/visit/windsor-castle. Ik heb een korte video gemaakt: https://youtu.be/qzNE8CkMC4Q

 

Oude artikelen